teisipäev, aprill 17, 2018

Olgu jääv meile päike

Nasi Goreng - Indoneesia üks popimaid toite
Eestisse saabunud kevade taustal on hea minna korraks tagasi kuuma Indoneesiasse, Jaava saarele. Üks suuremaid väljakutseid seal saarel on logistika. Just seetõttu sai plaani uuesti ja uuesti ringi tehtud peale igat tagasisidet kohalikelt autojuhtidelt. Isegi kui vahemaad tunduvad väikesed, siis olles 'vales kohas' võib ka kolme kilomeetrit läbida tund aega. Jah, seda juhtus meiegagi ja üldse mitte pealinnas Jakartas, vaid ka väiksemates linnades. Väike on siinkohal suhteline, sest Jaava väiksemad linnad on ka paari miljoni elanikuga.

Minimalistlik Jaava kirjeldamine näeks välja selline:
  • WC - augud, aga puhtad (muide, lugesin enne reisi just, et augud pidid tervislikumad olema)
  • liiklus - kohutav, kohutav, kohutav
  • lennujaam - paras pudru ja kapsad, et leida kohver, mis oli valel lindil ja leida parkla, kus meid oodati
  • Jakarta - hoia heaga eemale
  • inimesed - täiega sõbralikud
  • loodus - üllatas. tõesti. ilus. roheline. turistide-vaba.
  • hotellid - mugavad ja odavad
  • söök - odav ja keskmiselt hea
  • ilm - päike, päike ja siis korraks meeletu vihm ja siis jälle päike. Vahepeal pilved ka.
  • ohud - dengue palavik (jah, koguaeg pidi endale sääsetõrjet peale panema)
  • maavärinad - ohud vol 2. Maa väriseb ja vulkaanid purskavad järjepidevalt. Enne minekut mu telefon mitu korda päevas plingis teatades uuest 5 - 6 magnituudiga värinast Jaava ümbruses. Kõrval saare vulkaan lasi samuti suure tahma pahmaka õhku.
  • äratus - liiga vara. kõigega alustatakse juba kell 6.
  • alkohol - defitsiit: ainult hotellis saab (ja mitte igas... ning mõnikord võib siis pudel veini maksta rohkem kui öö kahele luksuslikus toas)
Meie teekond Jaaval
Ülevaade marsruudist, mis lõpuks võidu sai ja realiseerus:
1. päev - õhtune lend Singapurist Jakartasse. Lennujaamas ootas autojuht, kes viis meid Bekasisse ööbima. Vahemaa ~55 km, ajakulu hilisõhtul 1,5 h.
2. päev - varajane sõit Bekasist Kampung Naga külasse, seejärel hotelli Bandungi raudteejaama kõrval. Vahemaa ~300 km, ajakulu sõidule ~8 h.
3. päev - veel varajasem rongisõit Bandungist Yogyakartasse. Rong ummikutes ei viibinud ja sõitis 8 tundi. Rongis tasub võtta kõige parem klass, sest hind on ikkagi odav ja saab rahulikult laiutada-magada-aknast välja vaadata. Ka puhtuse eest hoolitseti seal hästi ja isegi toitu sai tellida. Rongipiletid on mõistlik ette osta siit. Yogyakartasse saabudes käisime ära Borobuduris, millest juba kirjutasin.
Roheline loodus Yogyakarta ümbruses
4. päev - sõitsime Yogyakarta läheduses ringi. Kilometraaži ei tea, kuid kokku olime liikvel pea 11 tundi, millest osa matkates, süües, rannas mõnuledes ja muid põnevaid tegevusi tehes.
5. päev - hommikul nautisime hotellis hommikusööki, käisime jaava massaažis ning liikusime lennujaama.

Minu meelest sai lõpuks päris hästi kokku pandud marsruut :-) Esialgses plaanis oli saabuda kaks päeva varem ja külastada ka Bogori ümbrust, aga see jäi teiseks korraks, sest Singapur oma võludega sai  võitu. Mingi hetk kirjutan paarist põnevamast kohast veidi lähemalt ka!