kolmapäev, november 08, 2017

Sultan Qaboos

Minu hommikune suplus
Päevast Salalah ümbruses kirjutasin juba eelnevalt, seega liigun nüüd edasi reisi viimaste päevade juurde. Lend Salalah -> Muscat oli mugavalt keset päeva, mis tähendas, et hommikul sai rahulikult magada ja enne lennukile minekut isegi meres ujumas käia. See on ikka nii vapustav kui on võimalus voodist otse merre ronida ja siis tasapisi päevaga alustada!
Lennul Muscatisse istus mu kõrval üks kohalik naine, üleni mustas rüüs, kuid ülitugevalt lõhnastatud. Täitsa jube, miks nad endaga nii teevad? Ja minuga, kes ma minuteid lugesin, mil seda taluma pidin. Igatahes olime maandumise üle äärmiselt õnnelikud ning sõitsime tagasi oma imelisse Corali hotelli. Sel päeval oli plaanis veel kolm asja - supermarketi külastamine, alkoholi otsimine ja vanalinnas õhtusöök. Kirjutangi neist järgemööda:

Supermarketi nimega Carrefour leidsime õnneks 10 minuti jalutuskäigu kaugusel oma hotellist. Leidsime vaatamata sellele, et hotelli tädi meid täiesti valesti juhatas. Tegelikult oli keskus hotellist näha - risti üle suure ristmiku, kuid see linn pole ju mõeldud jalgsi kõndimiseks, seega sai igatepidi seigeldus ja teid ning kraave ületatud, et ometi üks kord taksot võtma ei peaks. See tasus end ära - maitseainete letid olid oivalised ning liskas ostisme endale näksimiseks ja hommikusöögiks veel head ja paremat kraami - marineeritud jalopenod, piprad, muna, köömnejuust, oliivid, jogurti-kurgi salat jm.

Alkohol. See pole lihtne teema islami riigis. Sel korral läks lennujaamas kiireks ja Muscatis me maandudes seda palju-räägitud alkoholi poodi üles ei leidnud (ilmselt olime vales alas). Uurisime oma hotellist ning nemad ütlesid, et nende baar on tõepoolesti alkoholivaba baar (esimest korda nägime sellist asja), kuid ümber nurga on üks nurgatagune koht, kus ühtteist müüdakse. Päeval oli see suletud, aga õhtul täitsa lahti. Peale viit minutit segast vestlust saime lõpuks teada, et seal on võimalus kaardiga maksta ning menüüs olid olemas veinid pudeliga. Jeee, saamegi järgmise päeva mereandide kõrvale veini. Hind oli räige - umbes 75 eurot pudel. Kuid siis...SIIS teatas müüja, et kaasa nad ei müü. Tuleb kohapeal ära juua. Aga selles urkas ja sel hetkel me tõesti ei soovinud. Nii siis jäigi. Reisi ainuke alkoholivaba päev, sest järgmisel päeval ujumas käies leidsime ühe hotelli, millel oli rannabaar koos kõikide kokteilidega. Sellest natuke hiljem.

Õhtul võtsime suuna vana-Muscatisse. Kõlas nagu kena koht, kus ringi jalutada ja seejärel õhtust süüa. Kujutlustes oli midagi Tallinna vanalinna laadset, eks. Miskipärast aga ei vastanud tulemus ootustele. Taksojuht viis meid kenasti Al Alam lossi juurde, millest kirjutatakse nii: The most important of the six royal residences of the ruling monarch, Sultan Qaboos. Built in 1972, the palace is Oman’s most flamboyant example of contemporary Islamic design, with two long wings centred on a colourful, cube-like central building, its flat, overhanging roof supported by extravagantly flared blue and gold columns. The palace isn’t open to the public, although you can get a good view of the facade from the iron gates at the front. Kuid muus osas oli linn tühi. Ei inimesi ega söögikohti. Seega sündis kähku otsus, et imetleme palee ära ning seejärel sõidame Muttrah'i piirkonda tagasi, sest seal on nii söögikohti kui ka õhtune turg ja üldse igasugust elu. Süüa saime. Menüüs olid kokteilid, aga need olid mahlakokteilid. Ka turul ringi jalutada saime, isegi ostsime paar salli (saime kauplemist harjutada) ning nägime kuidas kohalikku leiba tehti. Lõpuks eksisime veidi ära ja pidime suvalise suure tee äärde taksot jahtima minema, et oma mõnusasse hotelli tagasi sõita.

PS. Omaan on Middle-East. Tekkis küsimus korra.
PPS. Sultan Qaboos pidavat vallaline olema. Aga mitte seda ei tahtnud ma kirjutada. Imestasime hoopis selle üle kui paljud mošeed ja tänavad on oma nime saanud konkreetse sultani järgi. Näiteks Muscati üks pikemaid ja ilusamaid tänavaid kannab nimeks kuupäeva, mil viimane sultan võimule tuli. Küisisime siis ühelt taksojuhilt, et kas tänav muudetakse ära kui sultan vahetub? Taksojuht vastas, et ei, siis lihtsalt tehakse uued veel ilusamad tänavad ja mošeed. Normaalne.