laupäev, oktoober 21, 2017

Rush less, feel more

Sattusin eile tänu tööjuures tehtavale brändingule üritusele, mis on pop-väljamüüdud-lahe-ja-nõutud: Cannes Lions 2017 Rahvusvaheline Loovusfestival. Kadri ja Urmas jagasid oma muljeid ning parimaid palasid päris festivalist. Mäletan, et kunagi kui kuulsin sellest, siis mõtlesin, et miks peaks keegi minema vabatahtlikult järjest reklaame vaatama. Nüüd tegin seda isegi ning nautisin. Alustuseks juba kogu seda glamuuri, aga ka sisu. Nagu mu kõrvale istunud klassivend ütles - saab nutta ja naerda. Ja saigi.

Tänapäeva reklaamides on emotsioon kõige tähtsamal kohal. Pigem peab reklaam minema hinge ja puudutama kui lihtsalt naerma ajama. Loovusstrateegias on kõige tähtsam emotsioon. Mõned Samsungi reklaami näited: esimene ja teine.

Brändimise ja reklaami põhitõed:
- brändid on sotsiaalselt vastutustundlikud ja empaatiavõimelisemad kui ei kunagi varem
- reklaam (ikka veel) arvab, et ta suudab päästa maailma

Online video hakkab sotsiaalmeediast kanalite mõttes ette minema ning odavamad kampaaniad on tihti paremad kui kallid (odav on siinkohal muidugi suhteline mõiste). Samuti keskenduti palju naistele. Eks see läheb sinna maailma päästmise kategooriasse, et kui 10 aastat tagasi võideldi kliima soojenemise vastu, siis nüüd võideldakse naiste õiguste poolt, sest naisi on ju ühiskonnas palju rohkem kui kliima huvilisi. Aga toodi ka statistiliselt välja, et kuigi loovjuhtide seas on naised vähemuses, siis tegelikult ei ole naised vähem loovad. Nad lihtsalt kahtlevad oma töös rohkem.

Toon välja ka kaks naljakat kampaaniat.

Kõigepealt Ikea nimetas oma tooted kõige popimate Google otsingute järgi. Näiteks saad osta laua "My partner annoys me" ja käärid "my son plays too much computer games".
Ning teine oli õlu nimega Responsively. Kõik reklaamid ju soovitavad, et "Drink Responsively". Nad tegid siis oma reklaami: "Thank you all, Carlsberg, Heineken etc for suggesting us. We think you are all good as well, but please remember to always drink Responsively"

Kommentaare ei ole: