teisipäev, aprill 18, 2017

Reframe impossible into possible

Algas koolinädal ning tundsin, et seda kõike on liiga palju. Kolm õhtut järjest, neli tundi peale tööd istuda tunnis, seejärel saabuda hilisõhtul koju, et järgmine päev sama korrata. Peast käis isegi läbi see aine vahele jätta, kuid üllatavalt läks selline rumal mõte päris kiiresti sama teed tagasi nagu tuli ning otsustasin kohale minna. Taaskord EBSis. Õppejõud kutsutud kohale Hollandist, nimeks Annemarie Steen. Aine Creative Leadership. Teadsin, et tegemist on natuke teistsorti ainega kui tavapärased EBSi juhtimisained ja teadsin, et see pakub mulle ka mõnes mõttes väljakutseid. Just selles osas, et koolis mulle tegelikult meeldib olla see hall hiireke tagapingis, mitte esineda või sõna võtta. Selles aines aga nii ei saa.

Mõned mõtted sellest kolmest õhtust:

  • Ma ühest küljest pettusin, et sellisel ainel ja sellisel õppejõul ei ole mulle midagi uut pakkuda. Tõsi, eks millegi täitsa uuega ongi raske välja tulla, aga seal polnud isegi seda oh-seda-peaks-ikka-üritama-rakendada efekti, sest justkui see kõik juba ongi osa mu elust - kohalolek, mängulisus, tänulikkus, väljakutsete vastuvõtmine jne. Teisest küljest on ikka ja alati hea saada kinnitust, et oled õigel teel. Ja no mõni selline tore-kuulda mäng või mõte ikka tuli ka. 
  • Tänapäeva ühiskonda kirjeldab lause: rate of change is higher than rate of learning. Elame muutuvas maailmas, seega liiga palju planeerida ei tasu. Pigem olla rohkem hetkes ning reageerida toimuvale. 
  • You learn from reflection, not experience. Kogemus üksi ei õpeta midagi kui seda enda jaoks lahti ei mõtesta. Miks muidu inimesed samu vigasid uuesti ja uuesti teevad. 
  • Best leaders are aware of their energy.
  • You get what you expect and it is contagious. 
  • When you are afraid, say to yourself: I'm afraid and I'm gonna do it anyway. Understand where is your stretching zone and where is panic zone. 
  • Being right all the time is extremely tiring. Be comfortable making mistakes. 
  • Reframe impossible into possible. Selle juurde käis üks vahva mäng, mille tulemusena saime Eesti kohta lause: Estonia is local incubator for global solutions!
  • Learn to receive compliments. Päriselt. Miks see nii raske on? X: Küll sa valmistasid täna hea toidu. Y: Ah, tooraine oli seekord väga kvaliteetne.
Muidugi see ka, et isegi juhtimiskoolitustel ei puudu enam tänapäeval meditatsioon. Ja jooga. Ja kiitus. Võõrad inimesed ütlesid mulle, et olen soe ja enesekindel. Ning mul on ilusad silmad. Tänasin.



Kommentaare ei ole: