pühapäev, märts 26, 2017

Mediteerimisest

Jana Johnsoni mediteerimise tund YogaBarn'is
Mulle tundub, et tegu on eestlaste jaoks hirmutava ja arusaamatust tekitava sõnaga, mille tähendust tegelikult enamik ei tea. Ise ma olin veel hiljuti samasugune. Oma esimese kogemuse sain Pärnus jooganädalavahetusel, kuid tegelik mõistmine, mis see mediteerimine on, tuli alles Balil. Ostsin ühe raamatu, mis defineerib mediteerimise minu meelest eriti hästi: Meditation is simply making a choice to focus your mind on something. Nii on. Ka raamatu lugemine on mediteerimine :-) Ehk et minu jaoks on see lihtsalt midagi, mis aitab olla rohkem hetkes, ning olla positiivsem ja tänulikum, sest enamik juhendatud meditatsioone justnimelt keskendub sellele. Imelihtne, aga imeliselt võimas, et iseennast veidike paremini mõista ning lubada endal olla see kes oled...ja naeratada. Meditatsioon pole seotud ühegi usu ega muu sellisega.
Soovin mõned sõnad kirjutada sellest Jana Johnsoni tunnist, kus Ubudi viimasel hommikul käisin. Tegime metameditatsiooni, millel on viis osa ja järgnevad laused:
May I be healthy
May I be peaceful
May I be free from suffering
May I be happy.
Esimene osa on enda kohta, teine kellegi kohta, keda armastad, kolmas kellegi kohta, kelle vastu oled neurtraalne ja neljas osa kellegi kohta, kellega seoses sul on palju negatiivseid emotsioone. Viies osa taas enda kohta. Jana selgitas, et see neljas osa on tihti raske, kuid seda tuleks enda jaoks mõelda nii, et nende soovidega me ei pea andestama ega soovima seda inimest tagasi oma ellu, kuid nende soovidega saadame talle energiat, et ta teeks teistele edaspidi vähem haiget. Jana ise pidavat sellel kohal mõtlema USA praegusele presidendile ;-) Õnnelikud inimesed on ka teiste vastu paremad.

Samuti selgitas Jana taolise meditatsiooni mõtet ja endale õnne soovimist. Idee on selles, et enamik oma muresid ja probleeme tekitame ise. Ja kui samal ajal pidevalt sisendame, et soovime endale head, siis ühel hetkel peaks toimuma alateadvuses vastuolu tuvastamine ja loodetavasti hakkab siis just see positiivne pool rohkem külge.

Mulle meeldisid ka selle tunni üldised selgitused. Näiteks. Esiteks, on normaalne, et mõte käib koguaeg minevikus ja tulevikus. See ongi mõtte mõte (-: Selleks, et tulla rohkem praegusesse hetke, on kõige parem keskenduda hingamisele. Ei, ei ole vaja hingata teistmoodi kui muidu, lihtsalt keskenduda sellele, sest hingamine on üks meie keha tegevustest, mis on alati siin ja praegu ja seetõttu aitab keskenduda. Teine asi on see istuv asend, mida kõik tänu filmidele mediteerimisega seostuvad. Selg sirge ja muudkui aga istud. Jah, see asend on hea, sest võimaldab energial paremini liikuda, kuid see ei ole esmatähtis. Kõige tähtsam on olla asendis, kus on mugav. Ka meditatsiooni ajal võib niheleda ja seda asendit enda jaoks otsida. See sirgelt istumine vajab treenimist ja ei tule üldse nii lihtsalt...

Kommentaare ei ole: