laupäev, märts 29, 2014

Tell me and I forget. Teach me and I remember.

Koolituste lainel jätkan, sest tundub, et märts on tarkuse kuu. Näiteks reedel käis meil firma kevadseminaril Vihula mõisas Tiina-Liina, kes aitas joonistada enda kohta autoportree. Nimelt pidi valima endale sobivaid sõnu, hääletoone, miimikat ja suhtumist. Tulemusena joonistus minul välja väidetavalt ideaalne pilt, kus keskel kõige kõrgemal on täiskasvanu, veidike madalamal looduslaps ja hoolitsev lapsevanem ning kõige madalamal kritiseeriv lapsevanem ning mässav ja kohanev laps. Alati on ju hea teada saada, et oled ideaalne ;-) Oleks see vaid tõsi. Samuti õppisime kuidas anda edasi kriitikat ja seda, et tunded on selle inimese omad, kes neid tunneb.

Aga hoopis asjalikum koolituspäev möödus Riina Vartsi arenguvestluste koolitusel, kus sai veel ja veel üle rõhutatud, kui oluline on kokku leppida OOTUSTES ning AKTIIVSELT KUULATA ja anda TAGASISIDET/TUNNUSTADA. Inimesi ei saa motiveerida, küll aga saab aidata motivatsiooni leida ning väga hästi saab demotiveerida.

Ühe pühapäeva veetsin koolis turunduskommunikatsiooni videotreeningus. Põnev ning elamusterohke päev. Esiteks lepiti päeva alguses kokku, et kogu kaheksa tundi videosid filmides ja neid läbi vaadates ainult kiidetakse nii teisi kui ka ennast. Uskuge mind, see oli RASKE. Aga idee seisvat selles, et Eestis keskendutakse liialt vigade parandamisele, kuid tegelikult tooks palju rohkem tulemusi keskendumine heade omaduste veel tugevamaks muutmisele. Võit tugevuste arendamisest on suurem kui võit vigade likvideerimisest. Anu Virovere soovitas teha endaga üks katse – kuu aega järjest iga päev öelda 3 kiitust tööl ja 3 kodus ning panna need kirja. Kui kuu aega nii ennast jälgida, siis võib juhtuda, et hakkab inimene iseenesest ka juba positiivseid asju tähele panema.

Üldse see turunduskommunikatsiooni tund on olnud ääretult lahe. Kogu materjali ei jõua tänasel päeval siia kirja panema hakata, kuid mõned huvitavamad mõtted:
  • Inimene ei ole ratsionaalne. Käitumise käivitab TUNNE. Emotsionaalne andekus on võime ära tunda, milline tunne meis tekib ja oskus oma tundeid reguleerida. 
  • Suhtlemise 3 põhiaktsioomi: 1) Tähendus ei ole sõnades vaid inimeses 2) Suhtlemine ei ole täiuslik (tehnika – küsimine ja peegeldamine) 3) Suhtlemine on pöördumatu ja kordumatu protsess.
  • Taju ja ka mälu on selektiivsed – vahel salvestatakse vale info ja nii polegi mõtet vaielda, kellel on õigus. Kumbki ei valeta.
  • Ükski organisatsioon ei saa müüa paremaid suhteid kui on suhted firma sees. 
  • Mõtle alati mille pärast suu lahti teed!
  • Igasugune konkurents hävitab koostöö ja tulemuspalk motivatsiooni. 
  • Pessimistidel on õigus aga optimistid on edukamad. 
  • Küsi endalt vahel, kas see on info või "pilt", "kategooria"? (inimese asjus on kõik kategooriateks jaotatud; stereotüübid). 
  • KONFLIKTI põhitunnused: ükski konflikt ei lahene iseenesest, iga lahendamata konflikt genereerib uusi konflikte, iga lahendamata konflikt kerkib ülesse uute konfliktide taustal.

Kommentaare ei ole: