kolmapäev, juuli 22, 2009

Sellest linnast viib edasi mu tee

Viimane päev Portugalis. Külastasime veel Faro randa ja kesklinna ka. See oli muidugi hea, et hommikul kesklinna poole sõites leidsime kogu kiirtee tsikleid täis olevat, kes kõik samas suunas sõitsid. Vaatasime kah natuke paraadi ja siis otsustasime, et selles suunas siiski tark liikuda pole. Faro rand siis. Eee...tuli välja, et vaatamata sellele, et kiirteelt kesklinna tuhandeid ja tuhandeid tsikleid läks, oli ranna ala ikka samuti neid täis. :-) Seisime siis ummikutes ja mina üritasin mööduvaid änn-änn tegevaid masinaid pildistada!

Peale mõnda tundi rannas õnnestus siiski täitsa kesklinna sõita, mis oli üllatavalt inimtühi. Kahjuks jäid seal ajapuuduse tõttu laeva tripid tegemata. Pidin juba 6 ajal auto lennujaama tagasi viima ja ise lennukile minema. Autot tagastades vaadati rohkem mu silmi kui sõidukit :-) Varem polegi nii meeldivat auto tagasiviimist olnud :P

Sellega see reisike lõppeski! Lennujaamadest ainult nii palju, et Stanstedi ma tõeliselt vihkan. Ei ole seal normaalseid istmeid magamiseks (ja öösel on rahvast massiliselt). Ei ole poode, et mingeidki kingitusi osta (mul jäi ju kõik ostmata, kuna ootamatult varem tagasi tulin). Ei ole söögikohti, kust ma ka midagi süüa oleks saanud. Ja lihtsalt ülerahvastatud oli ka!

Faro muuseumist üks tekst:
2000 years ago and more, ancient people walked these paths like we do.
Seduced by the clemency of the climate, by the fertility of the soil, by the facility of the trade and fishing on the "Ria Formosa"... Here they stayed, established families, did business, worshiped divinities, honoured the men of power...
They loved!
And they wished, permanently, to leave their image on inscribed stones, in solemn inscriptions, in loving epitaphs, on monuments that time and later generations might try to forget but would not succeed.
They walked throguh here.
Like we do.
And they have left us these traces, as their testimony.